In deze garantie- en servicevoorwaarden wordt met opdrachtgever bedoeld: de eindgebruiker van een IVY/Sanibell product of de IVY dealer die een service- of reparatie-verzoek aan Sanibell doet. Met product bedoelen we de IVY producten die in Nederland en België verkocht worden. IVY® maakt deel uit van het productassortiment van Sanibell BV – The Netherlands en is een geregistreerd merk. Alle producten van Sanibell zijn gemaakt met materialen van de hoogste kwaliteit en worden geproduceerd om te voldoen aan de Nederlandse en Europese normen. Bij goede installatie en correct gebruik zullen de producten vele jaren probleemloos dienst doen. Voor de producten van IVY geldt een garantietermijn van 5 jaar (60 maanden) met uitzondering van producten die elektronische componenten bevatten. Op deze producten geldt een garantietermijn van 2 jaar (24 maanden). De IVY fabrieksgarantie gaat in op de datum van aankoop. Het verkooppunt waar de eindgebruiker het IVY product heeft aangeschaft is het eerste aanspreekpunt voor een garantie/servicemelding, in andere gevallen is dit IVY (Sanibell BV) zelf. Sanibell verleent garantie overeenkomstig de garantievoorwaarden die hieronder geraadpleegd kunnen worden. De garantie dekt alle producten, op voorwaarde dat ze worden gebruikt zoals bedoeld en geïnstalleerd worden in overeenstemming met onze montage-instructies en lokale verordeningen en -wetgeving. De garantie dekt fabricage- of materiaalfouten en binnen de garantieperiode wordt een gratis vervangend onderdeel of het meest gelijkende equivalent geleverd. Wanneer een aanspraak op de garantie wordt gemaakt en deze wordt toegewezen, dan zal de aansprakelijkheid worden beperkt tot de geleverde producten en dekt geen schade tijdens installatie of gevolgschade. Indien het afgeleverde product niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan dient de eindgebruiker dit zo snel mogelijk na ontdekking, uiterlijk binnen twee werkdagen door te geven aan de verkoper van het IVY product. Indien er sprake is van schade aan het afgeleverde product, dan raadt Sanibell aan dat de eindgebruiker foto’s van de buitenste en binnenste verpakking alsook van het product maakt. De eindgebruiker kan hierbij het product voorzichtig uit de verpakking halen en inspecteren. Sanibell raadt de eindgebruiker aan de verpakking goed te bewaren in het geval er vermoed wordt dat de schade is ontstaan tijdens het verzenden van het product. Wij adviseren dan het product niet te monteren want gemonteerd = geaccepteerd! De verkoopdealer van het IVY product zal met de juiste ordergegevens een melding maken bij de serviceafdeling van Sanibell. Normale slijtage, kalkaanslag en chemicaliën die tijdens het schoonmaken worden gebruikt, kunnen schade en verslechtering veroorzaken en dit valt niet onder de garantie. Producten moeten altijd worden gebruikt zoals ze bedoeld zijn en mogen niet worden misbruikt. We accepteren geen claims voor vervanging als de producten op een andere manier zijn toegepast of gewijzigd dan voorzien in de montageinstructies. Alle gemonteerde vervangende onderdelen moeten altijd de originele onderdelen zijn die door Sanibell/IVY zijn voorgeschreven. Deze onderdelen zijn verkrijgbaar via ons dealernetwerk, via ww.sanibell.nl of door contact op te nemen met de Sanibell Serviceafdeling; +31 186 745 030. Gemonteerde onderdelen van andere bronnen maken de garantie ongeldig.
Aanspraak op garantie
Voor het doen laten gelden van een aanspraak op de garantie moet de originele factuur of aankoopbewijs, met de aankoopdatum, van het betreffende product aan Sanibell BV kunnen worden overlegd. De garantietermijn wordt door een reparatie of levering van een onderdeel binnen de garantietermijn niet hernieuwd of verlengd. Voor consumenten geldt altijd het recht op kosteloos herstel of vervanging als een product niet deugt. De wettelijke garantie betekent namelijk dat u altijd recht heeft op een goed product. Sanibell zal het serviceverzoek/aanspraak op de garantie beoordelen en gedetailleerd onderzoek verrichten om de oorzaak van de schade of storing vast te stellen. Ook zullen we beoordelen of het product volgens de installatievoorschriften is geïnstalleerd en volgens de gebruiksvoorschriften is gebruikt. Soms leidt dit tot het geven van telefonisch advies, het toesturen van een specifiek onderdeel of het inzetten van een ervicemonteur. Veel kleine problemen zijn zelf op te lossen zonder dat er een servicemonteur voor langs hoeft te komen. Mocht blijken dat het product niet volgens de voorschriften is gebruikt dan zal de servicemonteur de eventuele reparatiewerkzaamheden uitvoeren voor rekening en risico van de opdrachtgever. Met dien verstande dat de ingebouwde delen en kraantechniek goed bereikbaar zijn. Als het installatiewerk niet volgens het montagevoorschrift is uitgevoerd wordt er geen demontage-, hak- en breekwerk verricht. Rozetten die
bijvoorbeeld afgekit zijn, zullen nooit door de servicemonteur worden losgemaakt. Ook zal Sanibell nimmer opstellingen aanpassen (een eventueel vervangende kraan wordt uitsluitend geplaatst in de reeds aanwezige uitsparing). Als de servicemonteur het service/reparatieverzoek afkeurt om redenen zoals hierboven genoemd, worden wel de voorrijkosten in rekening gebracht. Eventuele betalingen ter plaatse geschieden altijd via een dealer.